- Xzone.sk
- / Dôležité informácie
O nás
Za uplynulých 20 rokov sme síce prišli o pár vlasov, nabrali pár kíl a zničili pár klávesníc, ale tiež sme sa stali jedným z najobľúbenejších a najspoľahlivejších herných obchodov v Česku a na Slovensku. S nami ste v dobrých hráčskych rukách.
Xzone.sk vznikol zo zavedeného herného obchodu GameExpres.sk, ktorý na slovenskom trhu pôsobil od roku 2004.
Naším cieľom je poskytnúť hráčom príjemné nákupné prostredie, kde si splnia všetky svoje herné priania. Radi tiež podporujeme slovenskú a českú hernú scénu. Vydávame vlastnú Xzone Edíciu hier, tvoríme herné artbooky a tiež rôzny merchandise. K hrám veľmi radi vymýšľame originálne predobjednávkové darčeky, ktoré len tak inde nenájdete.
Email: xzone@xzone.sk
Facebook Messenger
Telefón: 02 222 057 82
Pon. - Pia.: 9:00 - 16:00
Prevádzkovateľ obchodu (nie je predajňa)
Ulica Svornosti 43
821 06 Bratislava
IČO: 35895845
DIČ: 2021858707
Zapísanou v Obch. registri Mestský súd Bratislava III, vložka č. 32701/B
č. Žo-2004/06696/2/Z22, č. živnostenského registra 11236992.
Prečo nakupovať na Xzone?
-
Obrovský výber tovaru
náš sklad je tak veľký, že jeho koniec videli len tí najväčší odvážlivci -
Posielame včas a prví
môžete sa spoľahnúť, že všetky nové pecky budete hrať ako prvý v SR -
Xzone kredity
získavajte za každú objednávku kredity, ktoré potom premeníte v príjemnú zľavu
-
Zákaznícka sekcia
majte pod palcom všetky svoje objednávky, bonusové DLC a digitálne hry -
Sledovanie zásielok
s nami vždy presne viete, kde sa vaša vytúžená hra nachádza. Posielame emaily aj SMS.
Doprava a spôsob platby
-
- osobný odber
Zásielka bude na vybranej pobočke pripravená do 1-2 prac. dní. Viac ako 900 pobočiek po celom Slovensku.
Doprava platba vopred: 2,99 €
Doprava na dobierku: 4,69 € -
- kuriérska služba
Doručí zásielku do 2 pracovných dní po jej odoslaní
Doprava platba vopred: 4,49 €
Doprava na dobierku: 6,19 € -
- kurier alebo výdajné miesto
Doručí zásielku do 2 pracovných dní po jej odoslaní.
Cena dopravy: výdajné miesto: 3,99 €
Cena dopravy: kurier: 4,49 € -
- kurier po celej Europskej Únii
Doručí zásielku do 7 pracovných dní po jej odoslaní.
Cena dopravy: 12 €
-
Dobierka
U dobierky vydávate peniaze prepravcovi až po obdržaní zásielky. Platba prebieha v hotovosti.
Príplatok za dobierku: 1,70 € -
Platobná karta online
Jednoduchá, bezpečná a rýchla cesta úhrady Vašej objednávky. Po odoslaní objednávky budete presmerovaný na platobnú bránu, ktorá platbu sprostredkuje. Umožňujeme platiť kartami: Visa, VisaElectron a MasterCard.
-
Prevodom na účet
Po dokončení objednávky obdržíte e-mail, kde nájdete uvedené potrebné platobné údaje - číslo účtu, variabilný symbol a požadovaná čiastka. Po obdržaní sumy vám okamžite, ešte v ten deň, tovar posielame. Prevod peňazí medzi bankami trvá približne 2-3 PRACOVNÉ dni.
Technická podpora
Neviete ako a kde aktivovať digitálnu hru? Tu nájdete prehľadné návody.
Nejde vám hra nainštalovať? Aktivačný kľúč z krabičky nefunguje? Hra vám padá, aj keď spĺňate všetky nároky? Aj takéto problémy sa občas vyskytnú a veľmi chápeme, aké sú nepríjemné. Preto vás v nich rozhodne nenecháme.
Na krabičke s hrou vyhľadajte meno distribútora hry. Potom s konkrétnym problémom kontaktujte technickú podporu. Veľmi tým urýchlite riešenie vášho problému. Ak sa vám ani napriek tomu nedarí problém úspešne vyriešiť, kontaktujte nás na email podpora@xzone.sk a vrhneme sa na to spoločne.
Comgad
podpora@comgad.cz
+420 226 225 012 (pracovná doba 9:30–18:00)
Electronic Arts (ABC Data)
Zaregistrujte sa či prihláste svojim Origin účtom. Potom vyplňte formulár, do ktorého popíšte Váš problém. Zamestnanci podpory Vás v priebehu niekoľkých hodín kontaktujú.
+420 228 880 676 (pracovná doba 9:00 – 18:00)
https://help.ea.com
Cenega
help@cenega.cz
+420 270 004 366 (pracovná doba 9:00 do 17:30)
https://cenega.cz/technicka-podpora
Sony Czech
podpora@cz.playstation.com
+420 538 890 078
https://www.playstation.com/en-hu/support/
Playman
podpora@playman.cz
+420 495 260 769
https://playman.cz/
UBIsoft
Podpora iba v angličtine na
https://support.ubi.com/en-us/
Conquest Entertainment
servis@conquest.cz
+420 284 000 164 (pracovná doba Po-Čt 8:30-17:30, Pia 8:30-16:00)
https://b2b.cqe.cz/clanky/kontakty/
Microsoft
Reklamácia konzol Xbox 360 a Xbox One vždy vybavujte cez uvedené tel. čísla.
+420 800 142 365 - pevné linky (pracovná doba 10:00 - 18:00), +420 239 000 459 - mobilné telefóny
https://support.xbox.com/cs-cz/
Blizzard Entertainment
Podpora iba v angličtine na https://eu.battle.net/support/en/
Ak sa vám ani napriek tomu problém nedarí vyriešiť, kontaktujte nás na email podpora@xzone.sk a vrhneme sa na to.
Xzone Kredity
Kredity sú naše virtuálne peniaze, ktoré dostanete po každom zaplatenom nákupe.
Kredity majú rovnakú hodnotu ako skutočné peniaze 1 kredit = 1 €, platí však iba na eshope Xzone.sk. Kredity nie sú prevoditeľné na peniaze. Môžete si nimi ľahko zlacniť váš ďalší nákup alebo si ich šetriť do budúcnosti.
Pri každom tovare nájdete aktuálny počet kreditov, ktorý nákupom získate. Počet kreditov nie je pevný a môže sa pravidelne meniť podľa našich vzorcov alebo v rámci kreditových akcií. Vždy získate počet kreditov, ktorý vidíte uvedený v čase objednávky.
Kredity získané za nákup tovaru majú platnosť 1 rok od pripísania na váš účet. Ak ich v tomto období neuplatnite z vášho účtu definitívne zmizne. Platnosť kreditov si môžete jednoducho predĺžiť o ďalší rok s každou vašou objednávkou.
Reklamácia a vrátenie tovaru
ZÁRUKA VRÁTENIA PEŇAZÍ ZA TOVAR DO 14 DNÍ
Zakúpený tovar u nás môžete vrátiť v zákonnej lehote 14 dní, registrovaní zákazníci (členovia Xzone Klubu) majú lehotu na vrátenie predĺženú na 30 dní.
Podmienkou vrátenia tovaru do 14 dní je:
- Tovar v podobe softvéru alebo filmov musí byť neporušenom balení, zabalený v originálnej fólii, schopný ďalšieho predaja. Viď. zákon 102/2014, § 7 bod 6i.
- Nesmie sa jednať o digitálny kód alebo licenciu. Viď. zákon 102/2014, § 7
- Tovar k nám musíte odoslať do 14 dní od doručenia (členovia Xzone Klubu do 30 dní).
- Vo vrátenej zásielke musí byť vložená kópia daňového dokladu a vyplnený formulár odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy.
- Tovar zasielajte iba bežnou balíkovou poštou, dobierkou nebude prijatý. Na bezplatné vrátenie môžete využiť odberné miesto Packety (Zásielkovne).
- Tovar musí byť schopný ďalšieho predaja a plne funkčný.
VRÁTENIE TOVARU:
1. Vyplňte dokument Odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy (PDF súbor). Údaje potrebné k vyplneniu nájdete na faktúre alebo vo vašom profile.
2. Skontrolujte, či je váš tovar úplne neporušený, v originálnom obale, zabalený, schopný ďalšieho predaja. Pokiaľ by nebol v poriadku, budeme vás informovať na email.
3. Tovar starostlivo zabaľte, aby sa počas prepravy nepoškodil. Nezabudnite priložiť podpísané Odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy.
Bezplatné vrátenie tovaru cez Packetu:
Vyberte si odberné miesto: https://www.packeta.sk/pobocky
Na odberné miesto doneste balík s dobre zabaleným tovarom a povedzte kód: 93523521, obsluha preberie balík a pošle ku nám na sklad. Za dopravu nič neplatíte.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
1.
K reklamácií je nutné vo všetkých prípadoch predložiť doklady o predaji tovaru vystavené predávajúcim - kupujúcemu - faktúru alebo paragón. Kupujúci je povinný predať predávajúcemu reklamovaný tovar úplne, s kompletnou dokumentáciou, neporušený a čistý. Pokiaľ tak neučiní, je predávajúci oprávnený reklamáciu odmietnuť.
2.
Oznámenie o zistených chybách musí kupujúci učiniť písomne a pridať k reklamácií. Je treba uviesť zistené chyby - o aké sa jedná a ako sa prejavujú a nárok, ktorý v dôsledku výskytu chýb uplatňujete.
3.
Pri zistený rozdielu v množstve alebo druhu tovaru medzi údajmi na faktúre a dodaným množstvom tovaru, je kupujúci povinný podať do troch pracovných dní písomnú správu o týchto chybách. Pri nedodržaní tejto lehoty nebude reklamácia uznaná. V prípade, že je táto reklamácia uznaná ako oprávnená, môže kupujúci požadovať dodanie preukázateľné chýbajúceho tovaru - u množstvovej chyby alebo výmenu tovaru za správny druh.
4.
Oprávnenosť každej reklamácie a posúdenie odstrániteľnosti či neodstrániteľnosti chyby prevedie odborný zodpovedný pracovník predávajúceho a svoje stanovisko oznámi kupujúcemu. V prípade, že reklamujúci nesúhlasí s rozhodnutím zodpovedného pracovníka, môže sa písomne obrátiť na majiteľa spoločnosti predávajúceho.
5.
V prípade výmeny tovaru na základe reklamácie hradí kupujúci výdaje za dopravu do sídla firmy predávajúceho a predávajúci hradí výdaje za dopravu kupujúcemu.
6.
Pri oprávnenej reklamácií postupujeme nasledovne:
- Zariadenie je opravené najdlhšie do 30 dní.
- Pokiaľ vec nebola použitá, môže predávajúci rozhodnúť o jej výmene za novú, u použitej veci môže predávajúci rozhodnúť o jej výmene za bezchybnú, ktorá zodpovedá reklamovanej.
- Ak ide o chybu odstrániteľnú a rovnaká chyba bola už dvakrát odstraňovaná, a vyskytuje sa aj na tretí raz tak táto skutočnosť výrazne sťažuje možnosť používania výrobku, má kupujúci právo na výmenu za bezchybné, príp. odstúpenie od zmluvy.
- Ak ide o chybu neodstrániteľnú, ktorá však nebraní užívanie určenému účelu, má kupujúci nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny, v prípade, že táto chyba výrazne sťažuje možnosť používania výrobku má nárok na výmenu za tovar, ktorý je bezchybný.
7.
Riešenie reklamácie odstúpením od zmluvy je možné až v prípade, keď sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú na inom spôsobe riešenia. Pri odstúpení môže kupujúci žiadať vrátenie kúpnej ceny zníženej o hodnotu opotrebenia a ďalších zásahov z jeho strany. Nie je možné vrátiť tovar, ktorý je poškodený, opotrebovaný alebo je nekompletný.
8.
Predávajúci má právo na náhradu vzniknutých servisných a organizačných nákladov spojených s manipuláciou a testovaním vo výške 5€ s DPH za každý jeden prípad, ak:- tovar je k reklamácií posielaný bez patričných dokladov;
- pri testovaní sa neprejaví chyba a tovar je úplne funkčný;
- ak záruka na tovar uplynula;
- chyba bola spôsobená nešetrným zaobchádzaním, násilným spôsobom na výrobok (náraz, pád, piesok, voda, a pod.), neodbornými zásahmi do prístroja, pripojovaním iných sieťových adaptérov a prepájaním v napájacej sieti, poruchami na linkách spojov, nedodržaním technických podmienok pre inštaláciu a prevedenie, nepostupovaním podľa návodu a chyby vznikli v dôsledku opráv, ktoré nepredvádzal predávajúci alebo im poverená osoba.
9.
Reklamujúci nemôže meniť uplatnené reklamačné nároky, ak nie je dohodnuté inak.
10.
Práva zo zodpovednosti za chyby, pre ktoré platí záručná doba, zanikne, ak nebola uplatnená v záručnej dobe a to preukázateľným spôsobom - písomnou formou.
11.
Záručná doba začína bežať dňom prevzatia tovaru. Ak dôjde k výmene, začne záručná doba znovu bežať podľa dňa prevzatia nového tovaru. Pokiaľ nie je uvedené inak, záručná doba na tovar je 2 roky.
12.
Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevozu produktu a škôd z neodborného používania produktu, rovnako ako škody spôsobené vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou.
V Bratislave dňa 19. 7. 2021
AKO POSTUPOVAŤ PRI REKLAMÁCII
Na celý tovar poskytujeme zákonnú záruku 24 mesiacov.
Nič nie je bezchybné a nie vždy ide všetko podľa plánu. Aj na to sme však pripravení. V prípade reklamácie vyplňte jednoduchý reklamačný formulár alebo nás kontaktujte cez email: xzone@xzone.sk a čo najskôr vás budeme kontaktovať.
Reklamácie vybavujeme v zákonnej 30 dňovej lehote, počas ktorej dostanete svoj tovar späť opravený, prípadne nový a krásny.
Bezplatné vrátenie tovaru cez Packetu:
Vyberte si odberné miesto: https://www.packeta.sk/pobocky
Na odberné miesto doneste balík s dobre zabaleným tovarom a povedzte kód: 93523521, obsluha preberie balík a pošle ku nám na sklad. Za dopravu nič neplatíte.
Dárkové poukazy
Najväčšou výhodou elektronického darčekového poukazu je, že sa vyhnete riziku nevhodného alebo zle zvoleného darčeka. Obdarovaný si vyberie podľa vlastného vkusu a vy už nebudete počuť, že toto už predsa má v zbierke!
AKO ZÍSKAŤ DARČEKOVÝ POUKAZ?
Darčekový poukaz ľahko zakúpite na eshope.
Poukaz obdržíte elektronickou formou na email a bude tiež na stiahnutie v Zákazníckej sekcii > Objednávky.
PDF súbor s poukazom ide ľahko vytlačiť alebo preposlať.
PODMIENKY ELEKTRONICKÉHO POUKAZU
- Platnosť každého poukazu je 1 rok od dátumu predaja.
- Je možné použiť viac darčekových poukazov súčasne.
- V prípade nákupu v nižšej hodnote, než je hodnota poukazu, peniaze sa nedajú vrátiť.
- V prípade nákupu vo vyššej hodnote je možné poukaz doplatiť v hotovosti alebo kartou.
- Pre nákup poukazov nemožno využiť žiadne zľavy alebo kredity.
AKO POUŽÍŤ ELEKTRONICKÝ POUKAZ?
- Do košíka vložte váš vytúžený tovar.
- V prvom kroku objednávky zadajte do kolónky ZĽAVOVÝ KUPÓN ALEBO DARČEKOVÝ POUKAZ váš kód poukazu.
- Uplatnenú zľavu ihneď uvidíte v prehľade. Ak si to rozmyslíte, tak je možné krížikom poukaz odobrať a využiť inokedy.
- Dokončite objednávku bežným spôsobom
Všeobecné obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI XZONE SK S. R. O.
1. Úvodné ustanovenie
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej tiež len „VOP“ či „obchodné podmienky“) vydáva obchodná spoločnosť Xzone SK s. r. o. so sídlom Ulica Svornosti 43, Bratislava, 821 06, IČ 35895845, DIČ SK2021858707, Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 32701/B (ďalej tiež len „predávajúci“), a to za účelom podrobnejšieho vymedzenia vzájomných práv a povinností predávajúceho a jeho zákazníkov (ďalej tiež len ako „kupujúci“) pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho na webových stránkach www.xzone.sk (ďalej len „webové stránky“, či „internetový obchod“).
Všeobecné obchodné podmienky sú prístupné na webových stránkach www.xzone.sk. Ich prílohy tvoria Reklamačný poriadok, Informácie o spracovaní osobných údajov (GDPR), Vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a jeho zákazníkmi sú uzatvárané v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“, alebo len „OZ"). Ak je kupujúcim spotrebiteľ riadi sa vzťahmi, ktoré nie sú týmito obchodnými podmienkami bližšie upravené, popri príslušných ustanoveniach Občianskeho zákonníka tiež zákonom č. 102/2014 Z. z., Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, oboje v znení neskorších predpisov. 513/1991 Zb, Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov.
Ak je medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom, uzavretá osobitná Rámcová kúpna zmluva, potom sa ich vzájomný zmluvný vzťah riadi primárne touto rámcovou zmluvou a tieto obchodné podmienky sa na neho vzťahujú iba v rozsahu rámcovou zmluvou neupravenom. U ostatných kupujúcich, ktorí sú podnikateľmi a nemajú uzavretú Rámcovú kúpnu zmluvu, sa vzťah s predávajúcim čo do práv a povinností vymedzuje ďalej v týchto VOP.
Zodpovednou osobou za prevádzku internetového obchodu je pán Jan Hanuš.
Vymedzenie pojmov:
Predávajúci - je spoločnosť Xzone SK s. r. o., ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Jedná sa o podnikateľa, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobky, poprípade poskytuje aj služby.
Kupujúci, ktorý je v postavení spotrebiteľa – je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy s predávajúcim nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. Je to teda človek, ktorý nakupuje výrobky alebo užíva služby za iným účelom, najmä pre svoju vlastnú potrebu.
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom – je podnikateľ, ktorý od predávajúceho nakupuje výrobky či užíva služby v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Predobjednávka – označuje objednávku takého tovaru, ktorý predávajúci v budúcnosti pravdepodobne naskladní, ale ktorého dátum dodania, množstvo, cena ani presné špecifikácie nie sú alebo nemusia byť doposiaľ predávajúcemu známe. U predobjednávok si predávajúci vyhradzuje právo tovar nedodať, pokiaľ dostane menej kusov ako má predobjednavok, meniť cenu, dátum dodania aj vlastnosti tovaru, pričom o zmene (najmä ceny) bude predávajúci kupujúceho informovať e-mailom alebo telefonicky a kupujúci môže na základe tejto upresňujúcej informácie svoju predobjednávku zrušiť a to bez zbytočného odkladu po obdržaní informácií od predávajúceho, najneskôr však do 7 dní od obdržania takejto upresňujúcej informácie. Ak nepotvrdí kupujúci svoju predobjednávku v tejto lehote, má predávajúci právo predobjednávku zrušiť.
Bazárový / použitý tovar – predstavuje použitý tovar, ktorý už bol predtým používaný treťou osobou, pred ďalším predajom odskúšaný a predávaný za špeciálnu cenu.
Digitálna distribúcia - Digital Download/Digitálny tovar alebo digitálny produkt označuje taký produkt, ktorý je distribuovaný iba elektronicky (najmä e-mailom, odkazom na stiahnutie, atď.) a nezakladá nárok na dodanie fyzických nosičov. Po úhrade kúpnej ceny je kupujúcemu odovzdaný alebo spravidla na ním uvedený e-mail odoslaný digitálny produkt, ktorý môže zahŕňať:
- aktivačný kľúč pre aktiváciu produktu v systéme tretej strany,
- odkaz na jednorazové stiahnutie súborov a následnú inštaláciu produktu.
Doručenie digitálneho produktu kupujúcemu na zadaný e-mail zakladá domnienku rozbalenia tovaru, kedy je porušený pôvodný obal podľa ust. § 7 ods. 6 písm. i) Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo obchodných priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Zadanie objednávky kupujúcim a jej potvrdenie predávajúcim
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi bezvýhradne súhlasí.
K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim (prostredníctvom internetového obchodu) dochádza v okamihu, keď je kupujúcemu doručené prijatie (akceptácia) objednávky predávajúcim, tzn. v okamihu doručenia potvrdenia o prijatí návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy urobeného zo strany kupujúceho v prostredí internetového obchodu. Z hľadiska uzavretia zmluvy prostredníctvom nákupu v kamennej predajni, vrátane predaja vznikajúceho z rezervácie tovaru, dochádza k tomuto dojednaniu v momente nákupu konkrétneho tovaru, služby alebo zákazky a je doložené dokumentáciou zachytávajúcou tento akt, najmä faktúrou alebo zálohovým listom. Okamihom uzavretia kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim sú zmluvné strany takouto zmluvou viazané a vznikajú im vzájomné práva a povinnosti z kúpnej zmluvy vyplývajúce. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy.
Bezodkladne po spracovaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu formou automatickej e-mailovej správy, poprípade tiež formou SMS, potvrdenie o prijatí objednávky (akceptáciu návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy), obsahujúcu okrem iného aj informáciu o spôsobe doručenia tovaru a predpokladanom termíne doručenia tovaru. Na základe odoslania tejto akceptácie predávajúcim dôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
V opačnom prípade bude predávajúci bezodkladne kontaktovať kupujúceho s iným oznámením ako s jednoduchým prijatím objednávky podľa predchádzajúceho odseku, pričom takýmto iným oznámením môže byť:
- odmietnutie objednávky (napr. v prípade nedostupnosti tovaru, chybne uvedenej ceny tovaru, apod.),
- informácie o dočasnej nedostupnosti tovaru bez uvedenia presného termínu možnosti jeho dodania a s otázkou, či má kupujúci napriek tomu záujem na uzavretí kúpnej zmluvy,
- informácie o dočasnej nedostupnosti tovaru s uvedením presného termínu jeho dodania a s otázkou, či má kupujúci napriek tomu záujem na uzavretí kúpnej zmluvy.
V prípadoch uvedených vyššie pod bodmi (b) a (c) je kúpna zmluva uzavretá v okamihu doručenia potvrdenia ponuky kupujúcim späť predávajúcemu, a to najmä e-mailovou správou.
Všetky objednávky urobené kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu sú považované za záväzné pre kupujúceho. Kupujúci má však možnosť jednostranne zrušiť (odvolať) alebo zmeniť svoju objednávku, ak zrušenie alebo zmena objednávky dôjde predávajúcemu skôr, ako predávajúci odošle kupujúcemu informáciu o akceptácii (prijatí) objednávky.
Následná komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim po uskutočnení objednávky zo strany kupujúceho bude prebiehať formou e-mailovej komunikácie, poprípade môže byť kupujúci kontaktovaný telefonicky zákazníckym servisom predávajúceho.
Objednávky zadané akýmkoľvek iným spôsobom, než ako je popísané vyššie, nemusia byť predávajúcim prijaté a predávajúci nimi nie je akokoľvek viazaný.
3. Prevádzková doba internetového obchodu
Príjem objednávok urobených prostredníctvom internetového obchodu prebieha 24 hodín denne, 7 dní v týždni, pokiaľ tomu nebránia mimoriadne okolnosti (najmä technickej povahy), o ktorých sa však predávajúci pokúsi vždy vhodným spôsobom informovať, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o takej skutočnosti dozvie.
Aktuálne telefónne kontakty na predávajúceho sú uvedené na webových stránkach predávajúceho.
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory, a pod.) si hradí kupujúci sám, pričom sa tieto náklady nelíšia od základnej sadzby uvedenej operátorom kupujúceho.
4. Ceny
Všetky ceny uvedené v internetovom obchode sú ceny zmluvné. Na webových stránkach internetového obchodu www.xzone.sk sú v danom okamihu uvedené vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, vrátane DPH.
V cenách nie sú zahrnuté ďalšie poplatky, ktoré musí kupujúci zaplatiť, najmä poplatky za dopravu, poplatky za platbu, apod., pričom tieto poplatky sú prípadne uvedené zvlášť.
Predávajúci si vyhradzuje právo objednaný tovar za uvedenú cenu nedodať, ak došlo k zjavnej chybe v cene. Pri posudzovaní zjavnej chyby v cene je rozhodujúce hľadisko bežného spotrebiteľa s ohľadom na rozdiel medzi obvyklou cenou a cenou uvedenou v internetovom obchode, pričom cenou obvyklou sa rozumie cena zhodného alebo z hľadiska použitia porovnateľného, alebo vzájomne zastupiteľného tovaru ponúkaného na trhu v danom mieste a čase. Pokiaľ tento rozdiel bude značný, je zrejmé, že sa jedná o zjavnú chybu, ktorej následkom je neplatnosť uzavretej kúpnej zmluvy, zakladajúcej vyššie uvedené právo predávajúceho tovaru kupujúcemu nedodať a prípadnú uhradenú cenu kupujúcemu bez zbytočného odkladu vrátiť.
Akciové ceny platia do vypredania zásob akčného tovaru, alebo po dobu časovo určenú predávajúcim.
Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
Ceny jednotlivých druhov dopráv a spôsoby úhrad kúpnej ceny sú uvedené v sekcii Doprava a spôsob platby.
V prípade darčekov k tovaru, ktoré sú účtované bez poplatku, si predávajúci necháva právo tieto darčeky zameniť podľa skladovacích zásob a dostupnosti konkrétnych darčekov. Zákazník o danej zmene bude informovaný vopred, pred spracovaním objednávky.
5. Platobné podmienky
Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky, ako sú uvedené v sekcii Doprava a spôsob platby:
- platba kartou prostredníctvom internetového platobného portálu,
- platba bankovým prevodom,
- na dobierku pri doručení tovaru.
Cena prepravy sa riadi podľa cenníka predávajúceho, aktuálneho v deň objednávky a je vyznačená v objednávke.
Tovar zostáva do úplného zaplatenia ceny majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo vzniku škody na veci prechádza prevzatím tovaru na kupujúceho. Kupujúci tak nadobúda vlastníctvo k tovaru, až zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
Predávajúci na základe kúpnej zmluvy vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu v momente expedície tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na adresu elektronickej pošty (e-mail) kupujúceho, prípadne v listinnej podobe spoločne s tovarom.
INFORMAČNÉ OZNÁMENIE
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
6. Dodacie podmienky
Všetky aktuálne spôsoby dopravy tovaru sú uvedené v sekcii Doprava a spôsob platby, na webových stránkach predávajúceho. Ide najmä o:
Zasielanie prepravnou službou
Tovar je možné kupujúcemu zaslať prepravnou službou. Prepravca bežne dodáva zásielky kamkoľvek po SR do druhého pracovného dňa od prevzatia. Cena prepravy sa riadi podľa cenníka predávajúceho aktuálneho v deň objednávky a je vyznačená na objednávke. Pokiaľ nebude tovar dodaný kupujúcemu z dôvodov ležiacich na strane predávajúceho ani do troch pracovných dní odo dňa predávajúcim uvedeného termínu predpokladaného doručenia, a to pri splnení všetkých podmienok zo strany kupujúceho (najmä zaplatenie kúpnej ceny vopred, ak je táto forma úhrady kúpnej ceny zvolená), má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť (tým nie sú dotknuté jeho iné práva).
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je možné vrátiť prepravcovi. Pokiaľ ale kupujúci takú zásielku prevezme, je nutné spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom predávajúcemu na adresu xzone@xzone.sk . Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však predávajúcemu možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
7. Odstúpenie od zmluvy
Kujúci, ktorý je spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 7 odst. 1 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, právo od kúpnej zmluvy uzavretej prostredníctvom internetového obchodu odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní podľa podmienok stanovených v tomto zákone. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať na adresu sídla predávajúceho v listinnej podobe alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho: xzone@xzone.sk
Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dojednané, však nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť pre svoju povahu vrátený obvyklou poštovou cestou.
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim, či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti, alebo preukáže, že tovar predávajúcemu skutočne odoslal.
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zo strany spotrebiteľa, má kupujúci nárok iba na vrátenie finančných prostriedkov za dopravu v najnižšej výške (v prípade, že si zvolil drahší spôsob dopravy).
Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare, je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
V prípade neúspešnej snahy o doručenie tovaru, najmä v prípade neposkytnutia súčinnosti zo strany kupujúceho, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to spravidla bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
Ak je s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
Ak bude predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu (najmä v prípadoch odstúpenia od zmluvy niektorej zo zmluvných strán), môže byť pre vystavenie dobropisu (opravný daňový doklad) po kupujúcom za účelom ochrany jeho práv, vyžadované doloženie totožnosti.
Vrátenie tovaru v prípade odstúpenia od zmluvy:
Tovar je možné zaslať na adresy:
Xzone SK s.r.o., Ulica Svornosti 43, Bratislava, 82106, Slovensko
Xzone s.r.o., Střezov 58, 438 01, Březno u Chomutova, Česká republika
Kupujúci, ktorý je podnikateľ a má so Xzone SK, s.r.o. uzavretú Rámcovú kúpnu zmluvu alebo zakúpil tovar za špeciálnu kúpnu cenu, nie je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť v rámci vrátenia tovaru do 14tich dní.
8. Práva z chybného plnenia
Práva a povinnosti zmluvných strán, ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 499 až 510, § 596 až 600 a § 612 až 627 Občianskeho zákonníka).
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá poruchu. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal, alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej;
- sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;
- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ustanovenia uvedené vyššie sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu pre poruchu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na poruchu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo to vyplýva to z povahy tovaru.
Ak sa prejaví porucha v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. V prípade kupujúceho, ktorý je podnikateľ, sa za poruchu pri obstaraní berie iba porucha v deň prevzatia, aj keď sa prejaví neskôr.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je oprávnený uplatniť právo z poruchy, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Kupujúci, ktorý je podnikateľ, má rozsah nároku plnenia práva z porúch u predávajúceho v dobe dvanástich mesiacov od prevzatia.
Doba na uplatnenie môže byť predávajúcim upravená v závislosti od typu a povahy tovaru (najmä u zánovného či použitého tovaru), o čom je kupujúci vždy informovaný vopred na detaile konkrétneho tovaru a zároveň je taká doba uvedená na predajnom doklade.
Kupujúci je povinný oznámiť poruchu predávajúcemu bez zbytočného odkladu, po tom čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť.
Podstatné porušenie zmluvy
Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať pri poruche, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy, nasledujúce:
- odstránenie poruchy dodaním novej veci bez poruchy alebo dodaním chýbajúcej veci, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu poruchy neprimerané, ale pokiaľ sa porucha týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu poruchy neúmerné, najmä ak možno poruchu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie poruchy;
- bezplatné odstránenie poruchy opravou (u poruchy odstrániteľné),
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.
Podstatné je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzavretí zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, pokiaľ by toto porušenie predvídala.
Kupujúci dá vedieť pri oznámení poruchy alebo bez zbytočného odkladu po oznámení poruchy predávajúcemu, aké právo si zvolil. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu poruchy, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni poruchu v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že poruchu neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia poruchy primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak si kupujúci nezvolí svoje právo včas, má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy – viď nižšie.
Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez poruchy, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi spôsobilo značné ťažkosti.
Nepodstatné porušenie zmluvy
U poruchy, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy, má kupujúci nárok na odstránenie poruchy alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Dokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť prípadnú právnu poruchu. Iné poruchy môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci.
Ak predávajúci neodstráni poruchu veci včas alebo poruchu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.
Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej poruchy, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt poruchy po oprave alebo pre väčší počet porúch. V takom prípade má kupujúci taktiež právo od zmluvy odstúpiť.
Ak kupujúci neoznámil poruchu bez zbytočného odkladu, po tom čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, súd mu právo z chybného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú poruchu, platí to isté, ak nebola porucha oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.
Ak sa vyskytla odstrániteľná porucha po oprave opakovane (tretia reklamácia pre rovnakú poruchu alebo štvrtá pre odlišné poruchy) alebo má tovar väčší počet porúch (najmenej tri poruchy súčasne), môže kupujúci spotrebiteľ uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
Predávajúci nezodpovedá za poruchy vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu na použitie.
9. Vybavenie reklamácie
Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej predávajúcim na opravu (zoznam autorizovaných servisov je uvedený na webových stránkach internetového obchodu), a to bez zbytočného odkladu po zistení poruchy. Kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, čo najpodrobnejší popis poruchy a svoju požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie – viď bod 8 týchto VOP.
Pri oznámení poruchy, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení poruchy, je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak žiadal kupujúci opravu poruchy, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak nezvolí kupujúci svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru, najlepšie dokladom o kúpe. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť čistý a musí byť kompletný.
Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní od jej prijatia o reklamácii rozhodnúť, prípadne o tom, že je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia kupujúcemu v tejto lehote oznámi.
Reklamáciu kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom a doručí všetky potrebné podklady riadne a včas, vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu vrátane odstránenia poruchy najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, rovnaké práva, ako by išlo o podstatné porušenie zmluvy. U kupujúcich, ktorí sú podnikateľmi je lehota na vybavenie reklamácie 60 dní od doručenia všetkých potrebných podkladov riadne a včas. Podmienkou pre beh týchto lehôt je, že kupujúci na vybavenie reklamácie poskytol predávajúcemu potrebnú súčinnosť, teda najmä, že umožnil predávajúcemu preskúmať reklamovaný tovar.
Ak odmietne predávajúci odstrániť poruchu veci, môže kupujúci spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
Lehota trvania zodpovednosti za poruchy sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia, alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec v riadnom termíne vyzdvihnúť. Riadnym termínom sa rozumie prevzatie veci najneskôr do piatich pracovných dní odo dňa, kedy predávajúci preukázateľne informoval kupujúceho o možnosti jej prevzatia. V prípade neprevzatia veci kupujúcim v riadnom termíne pokračuje lehota trvania zodpovednosti za poruchy odo dňa nasledujúceho po tom, čo predávajúci preukázateľne kupujúceho informoval o možnosti jej vyzdvihnutia.
Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to e-mailom bezprostredne po prijatí reklamácie a v prípade osobného uplatnenia ihneď; následne potom vydá potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní prípadnej opravy a dobe trvania reklamácie, v opačnom prípade potom o odôvodnení zamietnutia reklamácie. Pri oprávnenej reklamácii patrí kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, náhrada účelne vynaložených nákladov.
Ak nie je umožnené sledovať stav vybavenia reklamácie on-line, zaväzuje sa predávajúci o vybavení reklamácie kupujúceho informovať podľa jeho požiadavky e-mailovou správou alebo prostredníctvom SMS.
Predávajúci je oprávnený nevyzdvihnutý tovar vhodným spôsobom predať alebo zlikvidovať, ak si kupujúci tovar ani v dodatočnej poskytnutej lehote nevyzdvihne, hoci na to bol predávajúcim upozornený (e-mailom či SMS).
Bližšie podmienky reklamácie upravuje Reklamačný poriadok nájde kupujúci v sekcii Reklamácia a vrátenie tovaru.
11. Ochrana osobných údajov
Informácie o ochrane osobných údajov (GDPR) nájde kupujúci v sekcii Informácie o ochrane osobných údajov na webových stránkach predávajúceho.
12. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 odst. 1 písm. n) 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská Obchodná Inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99, pričom bližšie podmienky a spôsob riešenia sú uvedené na webe: www.soi.sk.
Platformu na riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Živnostenský úrad.
Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
13. Záverečné ustanovenie
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 12. 02. 2010 a v plnom rozsahu nahrádzajú predchádzajúce znenie VOP, vrátane ich súčastí a príloh, pričom sú k dispozícii elektronicky na www.xzone.sk .
V Bratislave dňa 11.02. 2010
Ochrana osobných údajov
Spoločnosť Xzone SK s. r. o., IČO: 35895745, so sídlom: Ulica Svornosti 43, 82106 Bratislava, zapísaná v Obch. registri Okresného súdu Bratislava III, vložka č. 32701/B č. Žo-2004/06696/2/Z22, č. živnostenského registra 11236992 (ďalej len "my"), chráni všetky osobné údaje poskytnuté zákazníkmi (meno, priezvisko, adresa, telefón, e-mail) pred zneužitím a spracováva ich v súlade s aktuálnou legislatívou.
Radi by sme vás touto formou zoznámili s niektorými novými pravidlami a informáciami, aby ste mali perfektný prehľad o tom, ako s vašimi dátami nakladáme.
Na tejto stránke nájdete všetky informácie o tom, aké osobné údaje spracovávame o našich zákazníkoch pre potreby prípravy ponúk, na základe akého právneho dôvodu údaje spracovávame, k akým konkrétnym účelom ich používame, komu ich môžeme odovzdávať a aké máte v súvislosti so spracovaním vašich osobných údajov práva.
A. Aké osobné údaje spracovávame?
Spracovávame tieto osobné údaje:
- identifikačné údaje - vaše meno a priezvisko a tiež užívateľské meno a heslo;
- kontaktné údaje - osobné údaje, pomocou ktorých vás môžeme kontaktovať. Ide najmä o e-mailovú adresu, telefónne číslo, poštovú adresu, prípadne profil na sociálnych sieťach;
- vaše nastavenia - údaje z vášho GameExpres.sk účtu, ako napríklad uložené adresy, nastavenie newsletterov a hodnotenie produktov;
- údaje o vašich objednávkach - údaje o tovare, ktorý ste si objednali, spôsob doručenia a platby vrátane čísla platobného účtu, údaje o reklamáciách;
- údaje o vašom správaní na webe - ide najmä o tovar, ktorý si zobrazujete, odkazy, na ktoré klikáte, spôsob pohybu po našom webe a posúvanie obrazovky a tiež údaje o zariadení, z ktorého si náš web prezeráte ako je IP adresa a z nej odvodená poloha, identifikácia zariadení, jeho technické parametre ako operačný systém, jeho verzia, rozlíšenie obrazovky, použitý prehliadač a jeho verzie a tiež údaje získané zo súborov cookie a podobných technológií pre identifikáciu zariadenia;
- údaje o vašom správaní pri čítaní správ - u emailov, ktoré vám zasielame, zaznamenávame najmä časy otvorenia správ a tiež údaje o zariadení, na ktorom správy čítate, ako je IP adresa a z nej odvodená poloha, identifikácia zariadení, jeho technické parametre ako operačný systém, jeho verzia, rozlíšenie obrazovky, použitý prehliadač a jeho verzie a tiež údaje získané zo súborov cookie a podobných technológií;
- odvodené údaje - týmto sa rozumie osobné údaje odvodené z vášho nastavenia, údajov o tovare a službách, ktoré si u nás vytvoríte objednávkou, údajov o vašom správaní na webe a údajov o vašom správaní pri čítaní správ, ktoré vám zasielame; najmä ide o údaje o vašom pohlaví, veku, nákupné správanie a vzťahu k rôznemu tovaru a službám.
A.1 Ak navštívite náš web
Ak navštívite náš web, do vášho zariadenia ukladáme a následne z neho čítame malé súbory ako cookies. Cookie je malý súbor písmen a čísel, ktorý ukladáme vo vašom internetovom prehliadači alebo na pevnom disku vášho počítača. Niektoré cookies nám umožňujú prepojiť vaše aktivity počas prezerania našich stránok od chvíle, keď otvoríte okno webového prehliadača, do okamihu, keď ho zatvoríte. Vo chvíli, keď zatvoríte okno internetového prehliadača sa tieto cookies vymažú. Iné zostávajú v zariadení po nastavený čas a aktivujú sa zakaždým, keď navštívite webovú stránku, ktorá konkrétne cookie vytvorila.
Ďalej používame pixelové značky (tiež známe ako web beacons), čo sú malé obrázky, ktoré majú podobnú funkciu ako cookies. Oproti cookies, ktoré sú ukladané na pevnom disku vášho počítača, sú pixelové značky pevnou súčasťou webových stránok. O všetkých týchto technológiách budeme pre zjednodušenie ďalej hovoriť ako o cookies. Cookies do vášho zariadenia nielen ukladáme, ale tiež čítame cookies, ktoré do vášho zariadenia uložil náš web. Ďalej budeme pre jednoduchosť hovoriť len o ukladaní.
Niektoré cookies do vášho zariadenia ukladá priamo náš web. Tieto cookies nám pomáhajú:
- identifikovať vás pri prechádzaní medzi jednotlivými stránkami nášho webu a opätovných návštevách, napríklad aby sa vám pri nákupe nezmazal košík, alebo aby sme si mohli zapamätať vaše prihlásenie z konkrétneho zariadenia a nežiadať vás opakovane o e-mail a heslo
- zaznamenať si, že ste nám udelili súhlas podľa tohto dokumentu, popr. či ste napr. ponúkli účasť v určitom prieskume;
- so zaistením bezpečnosti, napríklad aby sme skúmali, či niekto nezneužil vaše pripojenie k nášmu webu a nejedná namiesto vás;
- evidovať, skúmať a odstraňovať poruchy a nefunkčné súčasti nášho webu.
Takéto cookies a ďalšie súbory sú nevyhnutné pre fungovanie našej webovej stránky. Pokiaľ vo svojom prehliadači zablokujete tieto cookies, naša webová stránka nemusí fungovať správne a my vám nemusíme byť schopní poskytovať naše produkty a služby.
Ďalej do vášho zariadenia:
- ukladáme cookies z nášho webu, ktoré nám umožňujú:
- sledovať návštevnosť nášho webu, jeho jednotlivých stránok, vytvárať štatistiky a prehľady a merať účinnosť reklamy;
- zobrazovať vám rôzne varianty nášho webu, ak testujeme nové funkcionality;
- prispôsobovať pre vás obsah nášho webu, napríklad vám zobraziť prednostne produkty, ktoré ste si už prezreli, a zobrazovať vám ďalšie ponuky na mieru na našom webe;
- umožňujeme uložiť cookies tretím stranám, ktoré ich môžu použiť:
- k zberu údajov o vašom správaní na našom webe a ďalších webových stránkach;
- pre zobrazenie prispôsobených ponúk a cielenej reklamy v rámci reklamných sietí na iných webových stránkach, než je náš web;
- k prepojeniu so sociálnymi sieťami ako Facebook, vrátane automatického prihlásenia, zaistenie funkcií, ako je tlačidlo "Páči sa mi to", a zobrazenie prispôsobených ponúk a cielenej reklamy na týchto sociálnych sieťach a iných webových stránkach, než je náš web.
Údaje o vašom správaní na webe nezískavame iba z cookies. Dopĺňame je tiež o údaje ako je:
- IP adresa vášho zariadenia (adresa vášho zariadenia pomocou, ktoré komunikujete s inými zariadeniami v sieti internet),
- operačný systém vášho zariadenia, jeho verzie a jazykové nastavenia;
- prehliadač, ktorý na svojom zariadení používate, jeho verzie a jazykové nastavenie;
- adresa webovej stránky (URL adresa), z ktorej prichádzate na náš web.
Tieto údaje o vašom správaní na webe spracovávame na základe nášho oprávneného záujmu (teda bez vášho súhlasu) na účely:
- získanie informácií, na základe ktorých pre vás budeme môcť web v budúcnosti vylepšiť; naším oprávneným záujmom je tu zlepšovanie našich služieb pre vás;
- vytváranie štatistík a prehľadov, najmä sledovanie návštevnosti nášho webu, jeho jednotlivých stránok a meranie účinnosti reklamy; naším oprávneným záujmom je tu meranie efektivity nášho webu a výdavkov na reklamu; na tento účel môžeme z vášho správania na webe získavať ďalšie odvodené údaje a na tento účel ich použiť;
- testovanie nových funkcií a aplikácií pred nasadením, najmä aby sme predišli problémom s funkčnosťou týchto noviniek v skutočnej prevádzke, ktoré by mohli zhoršiť váš zážitok z využívania našich služieb; naším oprávneným záujmom je tu bezproblémová funkčnosť našich služieb pre vás;
- predchádzanie útokov na náš web a ohrozenie jeho funkčnosti i bezpečnosti vašich dát; naším oprávneným záujmom je tu bezproblémová funkčnosť našich služieb pre vás a bezpečnosť vašich dát.
Pre tieto účely osobné údaje používame po dobu nevyhnutne nutnú. Proti tomuto spracovaniu máte právo uplatniť námietku.
Ak nám pri návšteve webu udelíte svoj súhlas, môžeme údaje o vašom správaní na webe použiť aj na prispôsobenie našich webových stránok a zobrazenie cielenej reklamy, ako je popísané v časti Zasielanie ponúk na mieru a cielenej reklamy, a odovzdávať ich na účely zobrazenia cielenej reklamy tiež prevádzkovateľom sociálnych a reklamných sietí, ako je popísané v časti Odovzdanie údajov a zobrazovanie personalizovanej reklamy na sociálnych a reklamných sieťach.
A.1.1 Zasielanie ponúk na mieru a cielenej reklamy
Ak nám svoj súhlas udelíte pri návšteve našej webovej stránky, bez toho, aby ste u nás mali účet alebo u nás vytvorili objednávku, budeme na uvedené účely používať iba údaje o vašom správaní na webe. Ak sa zároveň prihlásite na svoj účet, tieto informácie skombinujeme s vašimi ostatnými osobnými údajmi.
A.1.2 Odovzdanie údajov a zobrazovanie personalizovanej reklamy na sociálnych sieťach
Ak nám svoj súhlas udelíte pri návšteve našej webovej stránky, bez toho, aby ste u nás mali účet, alebo u nás vytvorili objednávku, budeme na uvedené účely používať iba údaje o vašom správaní na webe. Ak sa zároveň prihlásite na svoj účet, tieto informácie skombinujeme s vašimi ostatnými osobnými údajmi.
A.1.3 S kým dáta zdieľame
Ak nám udelíte svoj súhlas, vaše údaje o správaní na webe prípadne vaše osobné údaje budeme zdieľať so spoločnosťami:
Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, CA 94043 Mountain View
Facebook Ireland Limited, so sídlom 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, D2 Dublin, Írsko.
Heureka Shopping s.r.o, Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8 – Karlín, Česká Republika
Smartsupp.com, s.r.o., Milady Horakove 13, 602 00 Brno, Česká republika
Smartlook.com, s.r.o., Sumavska 524/31, 602 00 Brno, Česká republika
V prípade zásielok na adresu zdiľame vaše kontaktné údaje s kurierskými spoločnosťami:
General Logistics Systems Slovakia s.r.o. ,Lieskovská cesta 13 , 962 21 Lieskovec
Zásielkovňa s. r. o., so sídlom Kopčianska 3954/39, 851 01, Bratislava
SmartSelling a.s. Netroufalky 797/5 625 00 Brno
Webglobe, s.r.o. Vinohradská 2405/190, 130 00, Praha 3, Česká republika
B. Prečo osobné údaje spracovávame a čo nás k tomu oprávňuje?
Na prípravu ponúk v súvislosti s nákupom na našom obchode, spracovávame osobné údaje v rôznom rozsahu bez vášho súhlasu na základe nášho oprávneného záujmu. Avšak máte právo zasielanie odmietnuť.
B.1.1 Ak sa u nás zaregistrujete
Ak sa zaregistrujete na našom obchode, spracovávame vaše identifikačné a kontaktné údaje, ako aj údaje o vašich objednávkach, vašom nastavení, údaje o vašom správaní na webe a správanie pri čítaní správ na základe nášho oprávneného záujmu (teda bez vášho súhlasu), a to za účelom vytvárania prispôsobených ponúk a cielených reklám, ktoré vám zobrazíme na webe. Rovnakým spôsobom môžeme prispôsobiť ponuky a reklamy, ktoré vám zasielame (pozri časť B.1.2 Zasielanie ponúk). Naším oprávneným záujmom je tu maximálne personalizovaná a efektívna ponuka pre nášho zákazníka.
B.1.2 Zasielanie ponúk
Pokiaľ pri poskytnutí kontaktných údajov alebo kedykoľvek neskôr neodmietnete zasielanie ponúk, môžeme vaše kontaktné údaje použiť pre zasielanie ponúk e-mailom, textovou správou, pomocou sociálnych sietí, ich oznamovaním po telefóne alebo inými elektronickými prostriedkami, popr. vám ich môžeme zaslať poštou. Tieto ponuky sa budú týkať našich produktov a služieb.
Vaše osobné údaje, ktoré nám poskytnete v rámci objednávania tovaru alebo služieb, vytvárania a používania účtu, alebo pri komunikácii s nami napríklad telefonicky, ako aj údaje o vašich objednávkach, vašom webovom profile, pohybu na webe či čítaní newsletterov, sú na základe nášho oprávneného záujmu (teda bez vášho súhlasu) spracované za účelom vytvorenia najvhodnejších správ o zľavových akciách či iných ponukách, správach a reklamách, ktoré vám ako zákazníkom Xzone SK zasielame, či ktoré sa vám zobrazujú na www.gameexpres.sk
Kontaktné údaje na tento účel ďalej dopĺňame o informácie o tovare a službách, ktoré si u nás vytvoríte objednávkou. Použiť môžeme aj údaje o vašom pohybe na webe, ktoré sme od vás dostali pred tým, než ste vytvorili objednávku, alebo sa zaregistrovali, a zbierať môžeme tiež údaje o vašom pohybe na webe, aj keď sa cez svoj klubový profil neprihlásite (napr. Keď vás identifikujeme pomocou cookie alebo obdobnej technológie). Aj tieto údaje nám umožňujú zaradiť vás do správnej profilovej skupiny pri zasielaní našich špeciálnych akčných ponúk. Ak si napríklad na našom webe či pomocou newsletteru prezriete ponuku našich adventúr, zobrazíme vám najnovšie tituly z toho žánru pri najbližšej návšteve našich webových stránok.
C. Kto spracováva vaše osobné údaje a komu ich odovzdávame?
Všetky spomenuté osobné údaje spracovávame my ako správca. To znamená, že my stanovujeme zhora vymedzené účely, pre ktoré vaše osobné údaje zhromažďujeme, určujeme prostriedky spracovania a zodpovedáme za ich riadne vykonanie.
Pre spracovanie osobných údajov tiež využívame služby ďalších spracovateľov, ktorí spracúvajú osobné údaje iba podľa našich pokynov a na účely, ktoré sú opísané v časti B.
Prečo osobné údaje spracovávame a čo nás k tomu oprávňuje? Takými spracovateľmi sú:
- poskytovatelia cloudových služieb a ďalší dodávatelia technológií a podpory ;
- prevádzkovatelia marketingových nástrojov, ktorí nám pomáhajú s optimalizáciou webu a personalizáciou obsahu a ponúk pre vás ;
- poskytovatelia SMS komunikačných a chatovacích nástrojov, v prípade, keď spracovávajú osobné údaje pre sprostredkovanie našej komunikácie s vami ;
- poskytovatelia služieb v súvislosti so spracovaním zásielok (katalógu a iných oznámení), vrátane najmä ich doručovateľov .
D. Z akých zdrojov získavame osobné údaje?
Vo väčšine prípadoch spracovávame osobné údaje, ktoré nám poskytnete priamo vy v rámci objednávania tovaru alebo služieb, vytvárania a používania účtu, alebo pri komunikácii s nami napríklad na call centre. Osobné údaje priamo od vás získavame tiež sledovaním vášho správania na našom webe a pri čítaní správ.
E. Zasielanie údajov mimo EÚ
V rámci odovzdania údajov príjemcom, uvedeným v časti C. "Kto spracováva vaše osobné údaje a komu ich odovzdávame?" môžeme vaše údaje odovzdať tiež do tretích krajín mimo Európskeho hospodárskeho priestoru, vrátane krajín, ktoré nezabezpečujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov. Všetky takéto odovzdávania budeme uskutočňovať len v prípade, že sa príslušný príjemca zaviaže dodržiavať štandardnéch zmluvné doložky vydané Európskou komisiou, dostupné na adrese eur-lex.europa.eu.
F. Vaše práva pri spracovaní osobných údajov?
Právo na prístup: Máte právo vedieť, aké údaje o vás spracovávame, za akým účelom, po akú dobu, kde vaše osobné údaje získavame, komu ich odovzdávame, kto ich mimo nás spracováva a aké máte ďalšie práva súvisiace so spracovaním vašich osobných údajov. To všetko sa môžete dozvedieť na tejto stránke. Ak si však nie ste istí, ktoré osobné údaje o vás spracovávame, môžete nás požiadať o potvrdenie, či osobné údaje, ktoré sa vás týkajú, sú alebo nie sú z našej strany spracovávané, a ak je to tak, máte právo získať prístup k týmto osobným údajom . V rámci práva na prístup nás môžete požiadať o kópiu spracovaných osobných údajov, pričom prvú kópiu vám poskytneme bezplatne a ďalšie kópie s poplatkom.
Právo na opravu: Mýliť sa je ľudské. Ak zistíte, že osobné údaje, ktoré o vás spracovávame, sú nepresné alebo neúplné, máte právo na to, aby sme ich bez zbytočného odkladu opravili, poprípade doplnili.
Právo na vymazanie: V niektorých prípadoch máte právo, aby sme vaše osobné údaje vymazali. Vaše osobné údaje bez zbytočného odkladu vymažeme, ak je splnený niektorý z nasledujúcich dôvodov: vaše osobné údaje už nepotrebujeme na účely, na ktoré sme ich spracovávali; odvoláte súhlas so spracovaním osobných údajov, pričom sa jedná o údaje, ku ktorým je váš súhlas nevyhnutný a zároveň nemáme iný dôvod, prečo tieto údaje potrebujeme naďalej spracovávať; využijete svoje právo namietať proti spracovaniu pri osobných údajoch, ktoré spracovávame na základe našich oprávnených záujmov a my zistíme, že už žiadne také oprávnené záujmy, ktoré by toto spracovanie oprávňovali, nemáme alebo sa domnievate, že nami vykonávané spracovanie osobných údajov prestalo byť v súlade so všeobecne záväznými predpismi. Toto právo sa neuplatní v prípade, že spracovanie vašich osobných údajov je naďalej potrebné pre splnenie našej právnej povinnosti alebo určenie, výkon alebo obranu našich právnych nárokov.
Právo na obmedzené spracovanie: V niektorých prípadoch môžete okrem práva na vymazanie využiť právo na obmedzenie spracovania osobných údajov. Toto právo vám umožňuje v určitých prípadoch požadovať, aby došlo k označeniu vašich osobných údajov a tieto údaje neboli predmetom žiadnych ďalších operácií spracovania. V tomto prípade však nie navždy (ako v prípade práva na vymazanie), ale na obmedzenú dobu. Spracovanie osobných údajov musíme obmedziť keď: popierate presnosť osobných údajov, než sa dohodneme, aké údaje sú správne; vaše osobné údaje spracovávame bez dostatočného právneho základu (napr. nad rámec toho, čo spracovávať musíme), ale vy budete pred vymazaním takýchto údajov uprednostňovať iba ich obmedzenia (napr. ak očakávate, že by ste nám v budúcnosti takéto údaje rovnako poskytli); vaše osobné údaje už nepotrebujeme pre uvedené účely spracovania, ale vy ich požadujete pre určenie, výkon alebo obranu svojich právnych nárokov, alebo vznesiete námietku proti spracovaniu. Po dobu, po ktorú šetríme, ak je vaše námietka oprávnená, sme povinní spracovanie vašich osobných údajov obmedziť.
Právo namietať proti spracovaniu: Máte právo namietať proti spracovaniu osobných údajov, ku ktorému dochádza na základe nášho oprávneného záujmu. Ak ide o marketingové aktivity, prestaneme vaše osobné údaje spracovávať okamžite; v ostatných prípadoch tak urobíme, ak nebudeme mať závažné oprávnené dôvody pre to, aby sme v takomto spracovaní pokračovali.
Právo podať sťažnosť: Uplatnením práv vyššie uvedeným spôsobom nie je nijako dotknuté vaše právo podať sťažnosť u príslušného dozorného úradu. Toto právo môžete uplatniť najmä v prípade, že sa domnievate, že vaše osobné údaje spracovávame neoprávnene alebo v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Sťažnosť proti nami vykonávanému spracovaniu osobných údajov môžete podať na Úrad pre ochranu osobných údajov, ktorý sídli na adrese Hraničná 12, 820 07, Bratislava 27. Vo všetkých záležitostiach súvisiacich so spracovaním vašich osobných údajov, či už ide o otázku, uplatnenia práva, podania sťažnosti či čokoľvek iné, môžete sa obracať na náš zákaznícky servis, tel .: +42102492939, +421905924976, e- mail: info@gameexpres.sk. Xzone SK s. r. o., Záhradnícka 36, 82108 Bratislava. Vašu žiadosť vybavíme bez zbytočného odkladu, maximálne však do jedného mesiaca. Vo výnimočných prípadoch, najmä z dôvodu zložitosti vašej požiadavky, sme oprávnení túto lehotu predĺžiť o ďalšie dva mesiace. O takom prípadnom predĺžení a jeho zdôvodnení vás samozrejme budeme informovať.