Xzone predstavuje nové logo
Po 16 rokoch prichádza veľká zmena

20.3.2023



Xzone dnes oslavuje 22. narodeniny a k tomuto výročiu si nadelil novú vizuálnu identitu. Po neuveriteľných 16 rokoch sa tak rozlúčil s pôvodným typickým logom a privítal úplne nové, na ktorom bude stavať novú identitu značky.



Naša nová identita pochádza od agentúry Better, s ktorou sme sa na cestu za veľkou zmenou vydali už pred viac ako rokom. Finálna implementácia potom prebiehala a bude ďalej prebiehať v internom Xzone tíme.

 

„Dlhé roky nás symbolizovalo výrazné X, rástlo s nami a bolo našou nezameniteľnou súčasťou.
Preto sme ho spočiatku chceli zachovať. Už po pár ukážkach od Betteru ale začínalo byť jasné, že existuje aj iná cesta.
Lúčenie s Xkom bolo ťažšie, než poraziť Maleniu na tanečnej podložke.
Nakoniec ale odovzdalo štafetu novému symbolu, ktorý ponesie našu identitu
,”
popisuje začiatok zmeny Ján Bobrovský z marketingového tímu Xzone.

Stredobodom nového loga je oranžové O, spájajúce Xzone so všetkými imaginárnymi svetmi a príbehmi. O sa stáva pomyselnou bránou k preniknutiu nášho sortimentu do rúk zákazníkov. Xzone už totiž dávno nie je len o hrách, v ponuke máme aj zberateľské figúrky, populárne gramofónové platne, niečo na čítanie a aj ďalší merchandise, v rámci ktorého budujeme aj našu merchovú značku Xzone Originals. To všetko bude teraz zastrešovať nové logo.



Xzone tak po prvýkrát vo svojej 22-ročnej histórii dostáva jednotný vizuálny smer, vďaka ktorému môžeme lepšie komunikovať našu značku. Doteraz sme sa totiž sústredili primárne na hladký chod obchodu a spokojných zákazníkov.

 

„Logo je na jednu stranu strašne dôležitá vec, ale ešte dôležitejšia je správne fungujúca firma. Väčšinu môjho profesného života aj života Xzone mala firma jedno logo. Nebolo ideálne, ale mal som ho rád. Lúčenie preto nebolo ľahké, čo môžu potvrdiť kolegovia aj ľudia z agentúry. Už nejaký čas bolo jasné, že dozrel čas na zmenu, bolo potrebné sa posunúť a 22. narodeniny boli ideálny termín. S novým logom už nejaký ten piatok žijem a páči sa mi čím ďalej tým viac, a to je myslím dobré znamenie,“
komentuje zmenu Martin Schovanec, spolumajiteľ Xzone.

K zmene sme sa odhodlali aj z dôvodu grafických možností pôvodného loga, ktoré boli v mnohých ohľadoch silno limitujúce.

„Naše pôvodné logo už obrástlo machom a horšie sa stretávalo aj s niektorými technickými požiadavkami. Preto sme okrem zachovania hravosti chceli od loga aj modernú jednoduchosť a funkčnosť. Malo odrážať naše korene aj budúce smerovanie a tiež niesť identitu v rámci našich vlastných produktov - Xzone Originals a Xzone Exclusive. Vďaka zachovaniu typických Xzone farieb a jednoduchej typografii má logo nespočetné množstvo rôznych využití a perfektne nám sadne.”
dodáva Jan Bobrovský.

Výrazná zmena loga si bude vyžadovať chvíľu, kým si naň zvykneme, predsa len je to už veľa rokov. Rozhodne ale bude stáť za to. Čo všetko nové logo skrýva, objavíte v ďalších týždňoch, mesiacoch a rokoch. Bude to dlhá a nesmierne zaujímavá cesta, na ktorú vás veľmi radi pozývame.

Press kit s novým logom