Kniha Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu
15,99
€
2024-12-08T07:12:32+01:00">Nákupom získate 0,32 kreditov
https://www.xzone.sk/kniha-jak-obehrat-zeleznou-oponu-pocitacove-hry-a-participativni-kultura-v-normalizacnim-ceskoslovensku
SoldOut
0000-00-00
-  VYPREDANÉ, Tento produkt momentálne nie je v ponuke.
Doprava
od 2,99 €
23 rokov
skúseností
7x finalista
Ceny kvality
4600
výdajní
-
História počítačových hier v Československu 80. rokov bola donedávna považovaná za obyčajnú poznámku na okraj veľkých dejín tohto média, ktoré sa odohrávali v USA a v Japonsku. Kniha Ako obohrať železnú oponu však ukazuje, že u nás za normalizácie vznikla jedinečná herná scéna, ktorej analýza môže obohatiť štúdium počítačových hier i populárnej kultúry. Miestni programátori totiž patrili k prvým na svete, kto hry sústavne používali na rozprávanie osobných príbehov aj k politickému aktivizmu.
Kniha Jaroslava Švelcha, pôvodne vydaná na sklonku roku 2018 pri MIT Press, je postavená na viac ako štyridsiatich rozhovoroch a štúdiu archívneho materiálu, a to vrátane zachovaných hier. Na príbehoch miestnych amatérskych programátorov mapuje počiatky hrania a tvorby hier pre osembitové mikropočítače na československom území. Vychádza pri tom z presvedčenia, že počítačoví amatéri sú prototypickým príkladom aktívneho publika a svojbytnou fanúšikovskou komunitou. Ide teda o prácu, ktorá kombinuje prvky historiografie s kultúrnymi a mediálnymi štúdiami.Autor: Jaroslav Švelch
Nakladateľ: Jiří Tomáš - nakladateľstvo Akropolis
Počet strán: 416
Rozmery: 214 mm x 142 mm x 28 mm
ISBN: 978-80-7470-317-1NADŠENCI A PAŠERÁCI
Prvá časť knihy sa zaoberá všeobecne kontextom počítačového hobby. Sleduje márne pokusy o výrobu domácich modelov mikropočítačov a debaty o (ne)dostupnosti počítačovej techniky. Prináša príbehy vytrvalých nadšencov, ktorí svoje počítače dovážali či pašovali zo Západu a ukazuje, akým spôsobom tieto západné stroje zapadli do československých domácností. Kniha tiež opisuje spôsoby, ktorými lokálne komunity využívali existujúce infraštruktúry organizácií, ako boli Svazarm alebo Pionier, a pátra po cestách, ktorými sa západný softvér dostával k miestnym užívateľom.
INDIANA JONES PROTI VB
Záverečné dve kapitoly potom dokumentujú domácu hernú tvorbu, ktorá kreatívne pretvárala západné vzory a postupne sa posúvala k osobitej pôvodnej tvorbe. Kniha napríklad podrobne analyzuje hru Dobrodružstvo Indiana Jonesa na Václavskom námestí v Prahe 16. 1. 1989, v ktorej ikonický západný hrdina bojuje proti príslušníkom Verejnej bezpečnosti a Ľudových milícií počas Palachovho týždňa. Ukazuje, že československí amatéri patrili k prvým herným tvorcom, ktorí považovali hry za flexibilný vyjadrovací prostriedok schopný spracovávať celú šírku tém a postojov. -
Diskusia dočasne vypnutá
Svoje otázky k objednávkam prosím smerujte na email xzone@xzone.sk. Ďakujeme
-
Recenzia (1)
Jan B. (Xzone.cz)Overený nákupHodnotené: 29.6.202355- Hodně zajímavá kniha o naší herní historii
- Konečně po letech v češtině
- Je to akademické čtení, takže si občas připravte slovník :)
Celkové hodnotenie vypočítavame z overených aj neoverených hodnotení.
Overený nákup - zákazník preukázateľne zakúpil produkt u nás v obchode.
Neoverený nákup - nemôžeme overiť, či zákazník produkt zakúpil.
Komentáre (0)